Deformace podle plochy
Deformace podle plochy / Flow along Surface patří k pokročilejšímu typu transformace (v této kategorii příkaz také naleznete). Podobá se příkazu Deformace podle křivky /Flow along Curve, který ale pracuje jen v jedné dimensi. Oba příkazy deformují vstupní geometrii na základě rozdílu mezi výchozím a cílovým povrchem, respektive křivkou. Kromě obecné deformace tak může být příkaz užit k namapování geometrie na libovolný povrch.
Příklad I.
Nejprve si vytvoříme čtvercovou plochu, kterou si zkopírujeme a u kopie zvýšíme počet řídících bodů (pomocí Rekonstruovat / Rebuild) tak, abychom mohli povrch vhodně deformovat.
Na první plochu umístíme hranoly s totožnou postavou a rozdílnými výškami.
Následuje samotný příkaz Deformace podle plochy / Flow along Surface, u kterého označíte všechny hranoly, následně výchozí a nakonec cílovou plochu. Snažte se označit obě plochy na steném místě, aby se operace provedla podle očekávání.
Pokud před spuštěním příkazu zapnete Zaznamenávat historii / Record History, změna geometrie cílové plochy bude nadále transformovat sestavu hranolů.
Všimněte si, že deformací nebyl dotčen vzájemný vztah hranolů. Na obrázku je vidět zachovaná tečnost.
Příklad II.
V druhém příkladu namapujeme na povrch anuloidu hexagonální síť.
Začneme vytvořením americké koblihy příkazem anuloid / torus. Anuloid nelze rozvinout, a tak si pro naši lepší představu o výsledku zjistíme jeho základní rozměry – obvod vnějšího prstence a obvod průřezu. Podle těchto rozměrů si vytvoříme výchozí rovinnou plochu.
Do výchozí plochy si nakreslíme sestavu šestiúhelníků tak, aby přesně končily na hranicích plochy a aby na sebe ve výsledku bezešvě navazovaly.
Pak už zbývá jen příkaz Deformace podle plochy / Flow along Surface.