Propojení povrchů
V tomto příkladu propojíme různé povrchy bezešvým spojem. Volnou referencí k tomuto příkladu může být štýrský Kunsthaus. V rámci příkladu použijeme různé příklady pro jejich osvojení. Pro vytvoření „světlíku“ začneme s umístěním osy kolmé na povrch. Příkaz Úsečka: Normála plochy /Line: Surface normal vytvoří úsečku ve směru normálového vektoru v místě počátku úsečky.
Pomocí vytvořené úsečky si definujeme konstrukční rovinu příkazem Nastavit KRov: Osa Z/Set Cplane by Z axis V této uživatelské rovině vytvoříme Válec /Cylinder .Válce vytvoříme dva, jeden bude sloužit k ořezání povrchu, druhý budeme s povrchem spojovat.
Dvojici těchto válců si rozkopírujeme po ploše. Pro zachování kolmosti válců k ploše využijeme příkaz Orientovat: Na ploše /Orient: On Surface, který se nachází v záložce transformací. Vybereme objekty pro kopírování, základní bod (tím je počátek úsečky, který se dotýká povrchu)a dále referenční bod. Ten bude určovat orientaci kopírované geometrie. Jelikož jde o válec, stačí zadat bod kdekoliv v normálové rovině podstavy, kde se nachází i počátek úsečky.
Nyní vnějšími válci rozdělíme povrch – Rozdělit / Split . Funguje to lépe než stříhání, protože stačí označit stříhací a stříhané objekty, kdežto při stříhání je třeba označit, která má být odstřižena. Rozdělené části spolu s vnějším válcem už potřebovat nebudeme, a tak je smažeme.
Nyní přistoupíme k napojení povrchů příkazem Plynulý přechod mezi plochami / Blend surface . Označíme kraje povrchů, které mají být propojeny.
Následně se objeví kontextové okno pro úpravu tvaru spoje. Lze nastavit stupeň napojení (vyšší znamená plynulejší přechod – nejvíce tedy volba G4) a pomocí řídících bodů upravit profilovou křivku do požadovaného tvaru.
V případě potřeby je možné přidat další profilové křivky pomocí tlačítka Add Shapes.