Generování krajiny bitmapou
Podkladem pro modelování komplexních tvarů nemusí být nutně precizní křivky nebo tělesa. Modelovat nové formy lze i s pomocí bitmapových obrázků. Script pokryje bitmapu sítí bodů, v nichž vyhodnotí jas. Nad sítí vztyčí body, kterými následně proloží spojitou plochu a tu vytáhne do tělesa.
> stáhněte si script-imagetolandscape.gh (gh 0.9.0014)
Příkaz na promáčkutí bitmapy do plochy je standardně součástí Rhina (Heightfield), avšak pohodlná změna parametrů a především automatická aktualizace vstupní bitmapy činí tvorbu skutečně pohodlnou. V grafickém editoru tak můžete souběžně vytvářet respektive modifikovat vstupní bitmapu a v okně Grasshopperu sledovat, jestli výsledný 3D model odpovídá Vašim požadavkům.
(Občasná hrbolatost plochy je způsobena velkým respektive malým nastavením rozlišení analytické sítě a také převodem modelu z Rhina do Cinemy přes polygonové .3ds. Optimální by bylo vyrendrovat model přímo v Rhinu přes zásuvný Vray, avšak tím bohužel nedisponuji.)
další články v rubrice
Fluidní transformace profilu po křivceGenerátor nářezového plánu
Generování krajiny bitmapou
Vaflování